torstai 24. tammikuuta 2013

Tahdon nähdä lampaita junan ikkunasta

Hei, minä olen Miia ja minä ajattelin viettää neljä kuukautta Walesissa. Noin niin kuin reteästi vaikkapa ensi lauantaista alkaen, eli ylihuomisesta. Vakaa aikomukseni on myös blogata aiheesta ja jopa nimenomaisesti tässä blogissa.

Siviilissä ja irl asun Jyväskylässä (paitsi että palautin avaimeni tänään enkä asu missään) ja opiskelen yhteisöviestintää. Puolentoista vuoden yliopistourani aikana olen ehtinyt kyllä opiskella niin etnologiaa, kauppatieteitä kuin portugalin alkeitakin ja ensi vuodelle on kiehtovia suunnitelmia kirjallisuuden perusopintojen parissa. Pitäisi se kandikin sylkäistä ulos vuoden päästä, mutta sitä en vielä ajattele.

Mikä tämä Wales-juttu nyt sitten on? Voi kun tietäisin itsekin. Olen aika hyvä arpomaan ja tekemään sattumanvaraisia päätöksiä isoissa asioissa, ja jossain vaiheessa sitten vain ikään kuin huomasin, että kaikissa vaihtohakupapereissa luki Aberystwyth, Wales. Ehkä valintaperusteeni oli se, että Aberin kaikki kurssit kuulostivat ihan käsittämättömän siisteiltä - no ei sinänsä ihmekään, kun tarkennettu kohteeni on siis Department of Theatre, Film and TV Studies.

Tahdon nähdä mahdollisimman monta linnaa, ja mahdollisimman monta kurttuista kymrinkielistä eläkeikäistä setää kotipubiensa nurkissa lahoamassa flanelliasujensa sisällä, ja tahdon nähdä minkälaista on elää opiskelija-asuntolassa ja ajatella puntina, ja ennen kaikkea kai tahdon nähdä että minä pystyn tähän.

Jos tekin tahdotte nähdä noita juttuja, olette mitä lämpimimmin tervetulleita blogini pariin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti